امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تاریخ خبر : ۹۵/۰۸/۰۵
کد خبر : 84028
چاپ خبر :
واشنگتن:

از انگیزه ایران در بازداشت آمریکایی‌ها بی‌خبریم/به تهران باج نخواهیم داد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه شب گفت اگر دلیل بازداشت آمریکایی‌ها در ایران اخذ پول باشد، تهران مرتکب اشتباه شده است.

جان-کربی-سخنگویی-وزارت-خارجه-آمریکا-بیان-نیوز

به گزارش بیان گلپایگان، «جان کربی» سخنگوی وزات خارجه آمریکا امشب بار دیگر بیانیه وزارتخانه متبوعه‌اش در مورد صدور حکم زندان برای «رابین شاهینی» را روخوانی کرد.

یکی از خبرنگاران حاضر در نشست خبری در مورد بازداشت شاهینی پرسید: «شما اصرار دارید که برای آزادی آن چهار آمریکایی باج ندادید ولی با دادن آن پول، ایرانی‌ها را تشویق کردید که باز هم آمریکایی‌ها را بازداشت کنند و از ما باج بگیرند.»

کربی پاسخ داد: «من در ذهن مسئولان ایران نیستم و نمی‌دانم چه انگیزه‌ای از این کار (بازداشت اتباع آمریکایی) دارند، ولی می‌دانم که اگر ذهنیت آن‌ها مبتنی بر زندانی کردن این افراد برای باج گرفتن از ماست، در اشتباهند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد: «سیاست آمریکا که مبتنی بر باج ندادن است، تغییری نکرده است.»

امروز پایگاه «وایس» مدعی شد که «رابین (رضا) شاهینی» که مدتی قبل در گرگان بازداشت شده بود، به 18 سال زندان محکوم شده است.

شاهینی که تابعیت ایرانی-آمریکایی دارد، اواخر تیر ماه به اتهام همکاری با دولتهای متخاصم، اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با عناصر و رسانه‌های ضد انقلاب بازداشت شده بود.

شاهینی 46 ساله در سال 2000 و در سن 30 سالگی به آمریکا مهاجرت کرد. او در دانشگاه ایالتی سن دیگو در رشته «امنیت بین‌المللی و حل تنازعات» فارغ التحصیل شده است.

Cloob Facenama Facebook Twitter artabaz Digg Stumble Upon
نظرات

دیدگاه شما

تبلیغات