چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

طی سند ۲۰۳۰ باید آموزش و حفظ قرآن و بسیج از آموزش و پرورش ما حذف شود

photo_%db%b2%db%b0%db%b1%db%b7-%db%b0%db%b5-%db%b1%db%b4_%db%b1%db%b3-%db%b5%db%b2-%db%b1%db%b3

به گزارش خبرگزاری بیان حجت الاسلام والمسلمین نصر الله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عصر دیروز در جمع حامیان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و محمد باقر قالیباف در گلپایگان اظهار داشت؛ امیدواریم در ۲۹ اردیبهشت سالجاری با انتخاب صحیح بتوانیم، جهت اجرای عدالت و استمرار حاکمیت مناسب در جامعه و جهت احقاق حقوق محرومین قدم برداریم.

وی با بیان اینکه شاید اساس قضیه در لابلای بحث هایی که گفته می‌شود شفاف نبوده و نتوانسته برای عموم روشن شود که ما در مسیر چه اتفاقی هستیم و چه اقدامی باید انجام دهیم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از گفتمانهایی که امام و شاگردان ایشان داشتند این بود که دین پاسخگوی همه نیازهای بشر بوده و می تواند جامعه بشری را از مشکلات پیش رو عبور دهد.
پژمانفر با بیان اینکه اگر ما بخواهیم پیام انقلاب اسلامی را خلاصه کنیم این است که دین توانایی اداره کردن و پاسخگویی به همه مسائل را دارد و امروز بشر را از مشکلات پیش رو نجات می دهد افزود : بر اساس این نگاه بود که حضرت امام برنامه های خود را آغاز نمودند و جهت استقرار نظام الهی و دینی در جامعه اهتمام ورزیدند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد : در مقابل این نگاه یک نگاه حداقلی به حوزه دین است و آن اینست که دین نمی تواند در مسائل اجتماعی وارد شود و ورود دین و دین‌مدار ها در عرصه اجتماعی نقطه انحراف است.

وی ادامه داد : براساس این قضیه امام از ظرفیت دین برای حل بسیاری از مسائل و تهدید های پیش روی استفاده کردند و این تهدید ها را تبدیل به فرصت کردند.

پژمانفر تصریح کرد : با شروع جنگ تحمیلی و در شرایطی که با امکانات موجود قادر به ادامه جنگ نبودیم امام در جمع فرماندهان قوای نظامی اظهار داشتند که با توکل بخدا بر تمامی مشکلات فائق خواهیم آمد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه ظرفیت دین بود که همه مردم را پای کار کشید و برای همه ایجاد مسئولیت کرد و فرصت بزرگی را برای کشور بوجود آورد ابراز داشت : این ظرفیت دین است که می‌تواند بسیاری از کارها را انجام دهد و بسیاری از جریانات را از بین ببرد وبرای برون رفت از بحران ها و مصائبی که داریم دین می تواند خیلی مسائل را رقم بزند.

وی با بیان اینکه برای برون رفت از بحران ها و مصائب، دین می تواند این اعتماد به نفس را در نیروهای مومن ایجاد کند که بتواند خیلی از مسائل را حل کند و این اعتماد به نفس از ظرفیتی که گفتمان دینی داشت ایجاد شد اظهار داشت : گفتمان انقلابی امروز مشتریان بسیاری در گوشه گوشه دنیا پیدا کرده است و افرادبسیاری‌ هستند که به گفتمان انقلاب اسلامی اعتماد پیدا کرده اند

پژمانفر خاطرنشان کرد: بعضی آنقدر واداده هستند که خودشان را کوچک و طرف مقابل را بزرگ می بینند و از حرف هایی که بعضی ها می زنند به شدت تحت تاثیر قرار می گیرند و کشورهای غربی آنها را تحت تاثیر قرار داده اند.

وی تصریح کرد: امروز بازی براساس گفتمان انقلاب در حال تغییر است و آن چیزی که این قلدرها نگرانش هستند این است که این جریان گفتمانی امروز با سرعت زیاد در دنیا حاکمیت پیدا کند.

وی اظهار داشت : مقام معظم رهبری فرمودند امروز غرب به زانو در آمده و با چالشی جدی روبروست و آنچه امروز در دنیا به صدا در آمده گفتمان انقلاب و اسلام ناب و گفتمانی است که امروز شهدای ما ایجاد کردند .

وی یادآور شد : امروز تحلیل ها و گزارش های سراسر دنیا حتی آمریکا این است که ده سال آینده ترکیب جمعیتی و مسلمانانی که هم اعتبار با نظام جمهوری اسلامی هستند عوض می شود.

پژمانفر خاطر نشان کرد : امروز انقلاب اسلامی دنیا را سحر می کند اما گفتمانی در مقابل این قضیه وجود داشته و دارد و آن، گفتمان وادادگی حداقلی و گفتمانی است که ما باید براساس مدل های دیگران مسائل را پیش ببریم و از جریان فکری آنان استفاده کنیم.

وی ادامه داد : بحث سر این نیست که دو نفر که می خواهند مدیریت کلان کشور را برعهده گیرند؛بحث سر این است که در این ۴ سال پیچشی در دوران روحانی در کشور اتفاق افتاد، ایشان مکرر می گوید راهی برای نجات کشور نداریم مگر اینکه با اینها بنشینیم یک چیزی بدهیم و بگیریم ما باید سلطه دیگران را بپذیریم و بر اساس سلطه آنها عمل کنیم .

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ایشان واقعا این کارآمدی را ندارد که بتواند کشور را مدیریت کند و مسائل را جلو ببرد و ما باید برای اداره کشوربه مسیر دیگری رویم .

وی گفت : زمانی که برجام اتفاق افتاد آقا تاکید کردند که برجام باید در مجلس مصوب شود و از حیث مسائل امنیتی، نظامی و اقتصادی در مجلس سه کمیته تشکیل گردد.

پژمانفر افزود: مسئله اصلی برجام مسئله دیگری است اگر چه آثار مختلفی را دارد اما موضوع برجام بحث فرهنگی است، تغییر گفتمان است ما داریم گفتمان خودمان را تغییر می دهیم و جابجا می کنیم ویک گفتمان جدیدی را جای گفتمان انقلاب می گذاریم .

وی خاطر نشان کرد : در دوران دفاع مقدس بر اساس گفتمان انقلاب همه تهدید ها را تبدیل به فرصت کردیم و امام این مسئله را مطرح کردند که ما مسئله جنگ را در میدان جنگ حل می کنیم نه پشت میز مذاکرات ،این راهبرد اساسی گفتمان بود.

وی با اشاره به اینکه دربحث غنی سازی در مذاکرات گفتند شما تمامی اورانیوم های غنی شده را در اختیار ما بگذارید و ما به شما اورانیوم ۲۰ درصد می‌دهیم اما زمان آن معلوم نیست ادامه داد: ما گفتیم این کار را می کنیم و کمتر از یک سال اورانیوم ۲۰ درصد داشتیم اما چیزی که ما را به اینجا رساند این وادادگی ها و پای این قرار داد ها نشستن نبود این بود که ما بر اساس گفتمان انقلابمان تمام تهدید ها را تبدیل به فرصت کردیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه امروز میزان واردات کالابه کشور پنج برابر شده و نه تنها مشکلات اقتصادی ماحل نشده بلکه شدید تر شده است گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی که آقا فرمودند ببینید کدام یک از کارها را انجام دادند؟ برای برون رفت از این مسئله حرف ما این است که ما باید بر اساس مدل خودمان کشور را اداره کنیم کما اینکه تهدید ها را بر اساس گفتمان خودمان تبدیل به فرصت کردیم.

وی با بیان اینکه برجام های دیگری در عرصه های مختلف در راه است افزود: سندFATF که بر اساس این سند بانک های ما موظفند به تمامی کسانی که امروز به عنوان تروریسم معرفی می شوند نباید هیچگونه خدمات بانکی ارائه دهند و این درحالی است که بانک‌ ملت و دیگر بانک هایی که با این قرار داد جلو آمدند نمی توانند به برخی از افراد خدمات بانکی بدهند.

وی ادامه داد : در داخل کشور ما بعضی از بانک‌ها سپاه ما را تحریم می کنند و این بخاطر تعهداتی است که می دهیم که خودمان در داخل کشور، خودمان را در همه عرصه ها تحریم کنیم.

پژمانفر با اشاره به اینکه موضوع سند ۲۰۳۰ در همه عرصه ها مطلبی دارد و در ۱۷ موضوع محیط زیست، آموزش و پرورش، سبک زندگی، گردشگری و… بسیاری مسائل را به عنوان قانون اساسی ارائه کرده گفت: در این سند می گوید باید کاری کنیم در دنیا افتراق هایی که در حوزه نظام آموزشی است را کنار بگذاریم مثلا می گویند باید به موضوع زبان در ملت ها توجه کرد باید به زبان مادری مردم توجه شود لذا در این سند آمده که کشورهای عضو موظف هستند آموزش زبان تا سن ده سالگی فقط آموزش زبان مادری باشد

وی افزود : نتیجه آن این است که امروز آموزش و پرورش ما بر اساس سندی که امضا کرده تا سن ده سالگی آموزش قرآن و حفظ قرآن را ممنوع کرده و امروز در پیش دبستانی های کشور ما اعلام کردند آموزش و حفظ قرآن ممنوع ، اعلام کردند سال آینده تمام آموزشگاه هایی که حفظ قرآن داشته باشند مجوزشان لغو خواهد شد.
وی یادآور شد: آنها گفتند شما حق ندارید موضوعی که در بین بچه ها باعث خشونت شود ارائه دهید و آموزش دهید و باید این موضوعات را از کتب درسی حذف کنید چرا در کتاب درسی ما داستان حسین فهمیده حذف می شود بخاطر این که ما تعهد دادیم این چیزی که پشتوانه اعتقادی ماست را به عنوان ترویج خشونت از کتب درسی حذف کنند
وی با بیان اینکه امروز زمزمه حذف بسیج در آموزش و پرورش است تصریح کرد : امروز این موضوع که بسیج زمینه های خشونت و آموزش نظامی را دارد ایجاد می کند مسئله حذف آن را مطرح می کنند.

وی با بیان اینکه آقای روحانی اعتقاد دارد که ما اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید تجارت جهانی را بپذیریم و در حوزه مسائل علمی باید خودمان را به باقی مجموعه ها ملحق کنیم اظهار داشت: مگر نگفتند تحریم ها را بر می داریم چرا دروغ می گویند یک دلار نشان دهید که پس از گذشت این مدت آزاد شده باشد.

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 98815 و در روز یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 ساعت ۱۳:۵۸:۳۷
2024 copyright.