چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

حقیقتی تلخ درباره این کارگران

androidonlinenewsimage

به گزارش خبرگزاری بیان دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور درباره خبر انفجار معدن یورت آزادشهر گفت که این حادثه ی ناگوار که تحمل آن برای همگان از مسئول وغیر مسئول بسیار سخت است حقیقتی تلخ را آشکار کرد وآن هم “مهم نبودن کارگر” است.

دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشورطی پیامی ضمن عرض تسلیت به جامعه کارگری کشور درباره خبر انفجار معدن یورت آزادشهر و محبوس شدن کارگران گفت:براستی که کارگران بی ادعا که چرخ های توسعه و اقتصاد کشور را به حرکت در آورده اند تا چه زمانی باید با بی مهری و بی توجهی مسئولین در زیر فشار اقتصادی با مرگی تدریجی مواجه باشند؟

درپیام دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور آمده است:

خبر انفجار درمعدن یورت آزادشهر و محبوس شدن و جان باختن تعدادی کارگر (بدون آمار) موجب تاثر و تاسف وعزا دار شدن جامعه کارگری کشورشد.
چندین کارگر، چندین معدنچی، چندین پدر، چندین فرزند، چندین همسردر عمق 1800 متری زمین، درون تونلی محبوس شده اند.

این حادثه ی ناگوار که تحمل آن برای همگان از مسئول وغیر مسئول بسیار سخت است حقیقتی تلخ را آشکار کرد وآن هم “مهم نبودن کارگر” است.

چرا که هنوز بعد از گذشت دوروز از این حادثه تلخ آمار کارگران را هیچ مسئولی اعلام نکرده. چون واقعاً نمیدانند چه تعداد از این مردان سختکوش نان خودوخانواده مظلومش را از عمق 1800متری این معدن بدست آورده ومحصولی از دسترنج آن تولید می شود برای آرامش وآسایش بشریت ازجمله مسئولین ومتولیان بی دغدغه است.

آیا واقعاً نبود آمارمبحوس شدگان برای کارفرما وبهره برداراین معدن عیب نیست؟
به راستی ایمنی و امنیت جانی کارگران جزء دغدغه ی مسئولان وبهره برداران است؟

به راستی که کارگران بی ادعا که چرخ های توسعه و اقتصاد کشور را به حرکت در آورده اند تا چه زمانی باید با بی مهری و بی توجهی مسئولین در زیر فشار اقتصادی با مرگی تدریجی مواجه باشند؟

می گویند کارگران محبوس شده چندین ماه حقوق حداقلی خود را دریافت نکرده اند.

اینجانب به نمایندگی ازکانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور، این مصیبت عظما را به خانواده های داغدار آنها ، جامعه کارگری کشور ، صمیمانه تسلیت عرض نموده و از ایزدمنان برای فوت شدگان این حادثه تلخ طلب رحمت ومغفرت الهی و برای خانواده این عزیزان صبر و اجرمسئلت نموده و در جواربارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضاع برای مجروحین این حادثه شفای عاجل از درگاه خداوند متعال خواستارم.

ومن ا..التوفیق
هادی ابوی طرقبه
دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور

منبع: تسنیم

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 98067 و در روز پنجشنبه 14 اردیبهشت 1396 ساعت ۱۱:۲۳:۵۸
2024 copyright.