چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

تولید انبوه خون مصنوعی امکان پذیر است

androidonlinenewsimage-2

به گزارش خبرگزاری بیان، پزشکان همیشه رویای داشتن خون مصنوعی در دسترس را در سر می پرورانیدند، ولی واقعیت همیشه چیزی متفاوت بوده است. اکنون دانشمندان توانسته اند به تکنیکی دست یابند که منجر به تولید انبوه خون مصنوعی شود.
در حالی که می توان سلول های قرمز خون را در آزمایشگاه تولید کرد، تاکنون روش های موجود (ترغیب سلول های بنیادی به جنبش) فقط تعداد کمی از آن ها را با یکدیگر به صورت شبکه در می آورند. به نظر می رسد که پژوهشگران بریتانیایی راه حل را یافته اند. به هر حال، آن ها توانسته اند یک روش قابل اعتماد برای تولید تعداد نامحدود از سلول های قرمز خون ایجاده کرده اند. ترفند این است که سلول های قرمز خون زودرس جاودانه ایجاد کرده اند که می توان به تعدادی که می خواهند از این سلول ها تولید کنند و تولید انبود را ممکن ساخته اند.

بزرگترین چالش تبدیل این روش برای تولید تجاری است. دانشمندان چند لیتر خون در آزمایشگاه تولید کرده اند که یک تفاوت بزرگ بین آن و حجم انبوه مورد نیاز حتی در یک بیمارستان است. اگر چه خدمات بهداشت ملی بریتانیا قصد دارد تا خون مصنوعی را امسال آزمایش کند، ولی این روش در این آزمایش مورد بررسی قرار نمی گیرد.

احتمالا یک عمده فروشی برای خرید و فروش خون مصنوعی نخواهید دید، حتی اگر این روش جدید آماده به تولید باشد. به احتمال زیاد هر تولید انبوه باید بر روی افراد با گروه های خونی نادر تمرکز کند که البته همیشه در موارد نادر نمی توان روی کمک های مالی حساب کرد. بیمارستان ها همیشه می توانند به عنوان یک منبع ثابت از گروه های خونی نادر باشد بنابراین نیازی نیست در مورد اجرا یا عدم اجرای تولید انبوه خون و تاثیر آن در وضعیت زندگی یا مرگ افراد نگران بود.
منبع: سینا پرس

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 95839 و در روز دوشنبه 14 فروردین 1396 ساعت ۱۱:۰۵:۴۷
2024 copyright.