چاپ خبر

خبرگزاری بیان گلپایگان

برگزاری کنگره بزرگ گرامیداشت مرحوم حجت الاسلام در آبانماه سالجاری

photo_2017-05-15_23-50-13

به گزارش خبرگزاری بیان  هادی بیاتی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار بیان اظهار داشت : طی جلسات مختلفی که برگزار شد مقرر گردید از ۲۵ لغایت ۳۰ اردیبهشت ماه بعنوان هفته فرهنگی شهرستان در نظر گیرند.

بیاتی با بیان اینکه امسال با توفیقاتی که حاصل شد نخستین سال اجرای برنامه های فرهنگی را داریم افزود: در این هفته برنامه های مختلف فرهنگی برگزار می شود و این برنامه ها از امروز شروع می شوند.

وی ابراز داشت: امسال سه برنامه اصلی پیش بینی شده و در جلسات به تصویب رسیده بود که به جهت تداخل این هفته با انتخابات مقرر شد برنامه ها مختصرتر اما با جدیت پیگیری شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان ادامه داد: طی مصوباتی که در جلسات مختلف بود بنا شد سه برنامه فرهنگی در این هفته برگزار شود

بیاتی با بیان اینکه یکی از این برنامه ها بزرگداشت علمای شهرستان می باشد و در اینباره بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام پیش بینی شد افزود: برنامه محفل شعر با موضوعیت گلپایگان و نمایشگاه صنایع دستی و آثار هنری هنرمندان در ارگ گوگد از دیگر برنامه های فرهنگی این هفته می باشد.

بیاتی با بیان اینکه شب گذشته برنامه گرامیداشت مرحوم حجت الاسلام در محل مسجد حجت الاسلام برگزار شد و تحت شعاع انتخابات قرار گرفت گفت: نتوانستیم از سخنرانانی که برای این برنامه در نظر گرفته بودیم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بنا بر این شد که در مهر یا آبان سال جاری کنگره عظیمی در شأن مقام حجت الاسلام برگزار گردد و این جلسه مقدمه ای برای کنگره اصلی باشد.

وی با بیان اینکه امروز محفل شعری با موضوعیت گلپایگان داریم که اشعاری از شعرای شهرستان و شهرستان های دیگر به دبیر خانه این محفل شعر ارسال شده است گفت : پس از داوری ۱۲ اثر شعر برگزیده شد که اشعار خود را در این برنامه ارائه خواهند داد .

بیاتی تصریح کرد: نمایشگاه عکسی را از ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان اعم از آثار تاریخی، اماکن مذهبی،اماکن متبرکه، طبیعت گلپایگان در ابعاد مختلف با ۳۷ اثر برگزیده از یکی از عکاسان شهرستان خواهیم داشت و آثار ایشان در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی با عنوان اینکه نمایشگاه صنایع دستی و آثار هنری هنرمندان در ارگ گوگد برگزار می شود خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری هفته فرهنگی شهرستان این است که بتوانیم ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان را معرفی کنیم .

وی افزود: معرفی علما و مفاخر شهرستان، آثار تاریخی، اماکن متبرکه، مذهبی ، تاریخ و تمدن و فرهنگ شهرستان و آن چیزی که میراث فرهنگی قلمداد می شود از اهداف برگزاری این برنامه ها می باشد.

بیاتی در پایان ابراز کرد: امیدواریم امسال به عنوان نخستین سال بتوانیم از تجربیاتی که کسب می کنیم در سال های آتی به بهترین نحو در جهت برگزاری هر چه پرشور این هفته استفاده کنیم و برنامه های بهتری را ارائه دهیم.

ثبت شده در سایت خبرگزاری بیان گلپایگان
کد خبر : 98911 و در روز دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 ساعت ۲۳:۵۷:۵۱
2024 copyright.